Cuvant de Cincizecime
Textul Scripturii, atunci cand trateaza tema botezului cu Duhul Sfant, este mult mai explicit decat ne place unora dintre noi sa recunoastem. Desi este dificil sa gasim argumente care sa infirme pozitia penticostala a botezului cu Duhul Sfant, totusi se depun asa multe eforturi in directia aceasta. De ce oare? Nu cumva din acelasi motiv pentru care atunci cand un lucru sau o practica nu este in acord cu opinia noastra suntem gata sa facem orice eforturi pentru a gasi „argumente” in favoarea acestei opinii?
Iata de ce cred ca este necesar sa ne reamintim acum, in prag de Rusalii, cateva adevaruri despre botezul cu Duhul Sfant:
1.Botezul cu Duhul Sfant reprezinta acea umplere cu Duhul de care vorbeau profetii (Ioel 2:28-29), despre care vorbea Domnul Isus (Fapte 1:8, Luca 24:49, Ioan 14:16-17) si apostolii (Fapte 2:33);
2.Botezul cu Duhul Sfant trebuie cerut, asteptat si de regula se primeste in urma rugaciunii (Luca 11:13, Fapte 1:45, Fapte 2, Fapte 8:15-17, Fapte 9:17, Fapte 19:6);
3.Botezul cu Duhul Sfant este insotit de semne exterioare care se vad si se aud (Fapte 2:33) si conform situatiilor redate de Sfanta Scriptura in care a avut loc botezul cu Duhul Sfant, acest semn este vorbirea in limbi. Acest semn exterior il intalnim explicit in ziua de Rusalii (Fapte 2), in casa lui Corneliu (Fapte 10:45-46), in cazul ucenicilor lui Ioan (Fapte 19:6) dar se subintelege ca a fost prezent si in cazul primirii Duhului Sfant de catre Pavel (Fapte 9:17) deoarece el spunea in 1 Corinteni 14:18 „eu vorbesc in alte limbi mai mult decat voi toti”, si de asemenea in cazul crestinilor din Samaria a existat un semn exterior observat de catre Simon (Fapte 8:14-25);
4.Botezul cu Duhul Sfant, ne este necesar pentru a fi martori eficienti ai Domnului Isus (Fapte 1:8), pentru a primi maruria din partea lui Dumnezeu de apartenenta la famila Lui (Fapte 15:8, Romani 8:16), si pentru a avea un ajutor real in viata cotidiana de crestin pentru a putea „ duce mantuirea pana la capat” (Ioan 14:16, Ioan 14:26, Matei 10:18-19, Romani 8:26-27, 1 Corinteni 14:4, 1 Corinteni 14:14-15);
5.Tinta noastra nu trebuie sa fie semnul exterior al botezului cu Duhul Sfant (vorbirea in limbi), deoarece „daca as vorbi in limbi omenesti si ingeresti si n-as avea dragoste, sunt o arama sunatoare si un chimval zanganitor” (1 Corinteni 13:1), ci trairea sub calauzirea Duhului Sfant; ceea ce va duce la prezenta roadei Duhului Sfant in viata credinciosului (Galateni 5:22-25), si la o traire in dragoste. O viata plina de Duhul Sfant, va fi o viata plina de roada, iar prin aceasta Tatal Ceresc va fi proslavit (Ioan 15:8).
Am dorit sa amintesc aceste cateva adevaruri despre botezul cu Duhul Sfant, acum in prag de Rusalii, celor pe care ii pastoresc, pentru ca impreuna, ramanand in adevarul Scripturii, sa cautam botezul cu Duhul Sfant, dar in egala masura, sa ne lasam calauziti de Duhul, pentru a fi martori ai Domnului Isus si pentru ca sa fim inviati in ziua de apoi (Romani 8:11) in vederea mostenirii vietii vesnice.
Cu dragoste in Hristos,
Ionica Badelita.
Lasă un comentariu
Dorești să intri în discuție?Ești liber pentru a contribui!