Cum de aceasta intalnire are loc in prima zi a Postului mare?
Oare aveti un complex de identitate sau “de autenticitate”?
Sau vreti sa umpleti vidul care va roade cu intalniri omenesti?
Cine este sincer si vrea sa se pocaiasca intru adevar sa participe la Canonul cel mare al Sfantului Andrei Criteanul in prima biserica ortodoxa pe care o intalneste.
Daca rezista la o astfel de slujba va cunoaste pocainta adevarata!
Sa ne vedem in Biserica lui Hristos!
intalnirea nu a fost programata din cauza unui complex cum eronat banuiti. Astfel de intalnir au loc la Filadelfia din doua in doua saptamani.
Cand am vazut ca vorbiti despre pocainta ma asteptam sa vad ca recomandati in acest sens un verset biblic. Dumneavoastra faceti referire insa la Canonul cel Mare care oricat ar fi el de mare nu poate substitui Sfanta Scriptura.
Dorinta dumneavoastra de a ne vedea in Biserica lui Hristos este una buna. Nu uitati insa ca Biserica lui Hristos nu inseamna o anumita denominatie.
Pavel afirma : “Toti care ati fost botezati pentru Hristos v-ati imbracat cu Hristos.” (Gal.3:27)
nu am sa va dovedeasc cele spuse , daca intalnirile dumneavoastra se pliaza pe randuiala liturgica ortodoxa, asta o voi lasa la constiinta organizatorilor de la toate casele de adunare din Suceava si de unde ori mai fi.
Va intreb doar, unde scrie in Sfanta Scriptura cand se sarbatoresc Invierea Domnului sau Nasterea Mantuitorului(Craciunul) in cursul anului?
Pe ce temei organizati tot felul de intalniri, conferinte, manifestari, etc. in legatura cu aceste mari sarbatori exact in acele zile in care Biserica Ortodoxa le serbeaza? Nu exista nici o legatura?
As vrea un raspuns scripturistic!
Despre a doua chestiune.
daca ati fi lecturat vreodata textul Canonului Mare al Sfantului Andrei Criteanul ati fi observat ca el nu este altceva decat un imn de pocainta intemeiat exclusiv pe Sfanta Scriptura.
Vi-l recomand sa-l lecturati macar pentru frumusetea artistica si culturala(este din secolele VII-VIII-lea), daca nu va foloseste personal pentru curatirea sufletului. (se gaseste pe net).
La a treia chestiune.
Daca Biserica nu inseamna o denominatiune(si cu asta sunt de acord), de ce dumneavoastra nu sunteti adventist, baptist, iehovist,etc. si sunteti penticostal? Sa nu-mi spuneti ca nu conteaza, pentru ca, cata vreme suntem in trup trebuie sa ne manifestam intru-un mod foarte concret(intr-o comunitate reala cu tot ce implica ea).
Cei ce se boteaza se boteaza de niste oameni foarte concreti, intr-un loc foarte concret si nu aiurea.
Ati accepta ca niste frati de-ai dumneavoastra, sa fie botezati de unii care sunt despartiti de comunitatea dumneavoastra?
Sa nu manipulam Scriptura dupa cum ne tuna noua!
1. suntem creştini şi astfel că avem acelaşi calendar. De exemplu colegii mei de la radio astazi au făcut referire la matinal la Buna Vestire desi nu o sarbatorim intr-un fel anume. Conform mesajului paulin dacă este cineva care ţine o sărbătoare să o ţină pentru Domnul : Romani 14:5. Unul socoteste o zi mai presus decat alta; pentru altul, toate zilele sunt la fel. Fiecare sa fie deplin incredintat in mintea lui.
6. Cine face deosebire intre zile, pentru Domnul o face. Cine nu face deosebire intre zile, pentru Domnul n-o face. Cine mananca, pentru Domnul mananca; pentru ca aduce multumiri lui Dumnezeu. Cine nu mananca, pentru Domnul nu mananca; si aduce si el multumiri lui Dumnezeu.
Noi nu consideram ca exista zile deosebite si zile mai putin deosebite. Fiecare zi este un dar de la Dumnezeu si trebuie tratata ca atare.
2. Iata cateva aspecte care dovedesc fara dubii ca textul Canonului Mare al lui Andrei Criteanul depaseste invatatura Scripturii. Rugaciuea catre oameni nu are in nici un fel acoperire biblica ci dimpotriva.
Cuvioasa Maria Egipteanca este invocata in Canonul cel Mare in stihul: “Cuvioasa Maica Marie, roaga-te lui Dumnezeu pentru noi pacatosii!”. Iar mai tarziu, Biserica a adaugat in Canonul Sfantului Andrei Criteanul si stihul-ru-gaciune adresat chiar lui, autorului: “Cuvioase Parinte Andrei, roaga-te lui Dumnezeu pentru noi pacatosii!”
Rugaciunile din Canonul cel Mare adresate Maicii Domnului si Sfintilor Apostoli arata, in general, legatura dintre pocainta si inviere, dintre vremea Postului si sarbatoarea Pastilor. “Apostoli, cei doisprezece de Dumnezeu alesi, aduceti acum rugaciunea lui Hristos, ca sa trecem toti curgerea postului, savarsind rugaciuni de umilinta si savarsind virtuti cu osardie; ca in acest chip sa ajungem sa vedem invierea cea slavita a lui Hristos Dumnezeu, slava si lauda aducand.”
3. Sunt penticostal pentru ca in aceasta denominatie se crede in Evanghelia deplina. Este locul in care lucrurile se desfasoara precum am inteles si eu din Scripturi. Cred insa ca dincolo de granitele denominationale exista Biserica Universala care pentru noi reprezinta o mare necunoscuta in ceea ce priveste componenta ei. A fi membru intr-o biserica locala nu te face automat candidat pentru cer desi membralitatea este un aspect cat se poate de serios.
1. “Greu iti este sa izbesti cu piciorul in tepusa”.
Calendarul pe care il folositi este calendarul Bisericii Ortodoxe. Unde va convine acceptati traditia Bisericii Ortodoxe unde nu, o injurati!
2. Rugaciunea sfintilor se gaseste cu abundenta in Sf. scriptura. Va dau doar un text: “Mult poate rugaciunea staruitoare a dreptului.” Daca tot aveti impresia ca intelegeti si cunoasteti Sf. Scriptura si textele care nu va convin ar trebui sa le acceptati.
3.Interesant ca Evanghelia deplina o acceptati doar in penticostalism, pt. ca sa fim seriosi nu sunteti biserica – aduceti-va aminte ca pana acum 10-20 de ani va numeati case de adunare, nu biserici.
Tot interesant este ca daca penticostalismul este doar de 200 de ani in afara Romaniei si de 100 de ani in Romania, inseamna ca Evanghelia si harul lui Hristos a fost ascuns 2000 de ai si dintr-o data spre sfarsitul vremurilor a inceput sa devina deplina.
Hristos ne spune altceva.
In pilda neghinei,intai a fost graul,apoi a fost semanata neghina, intai este Biserica Ortodoxa, apoi sectele.
“ziua Domnului nu va sosi pana ce mai intai nu va veni lepadarea de credinta”.
Traim aceste vremuri!
Sa stam bine , sa stam cu frica!
1. nu înjurăm
2. acceptăm toată Scriprtura şi o considerăm de folos d eoarece este inspirată de Dumnezeu
3. penticostalismul in State 1906 iar in Romania 1922. Penticostalismul este în sine o întoarcere la cele ce s-au petrecut la Sărbătoarea Cincizecimii, PENTECOSTE. A nu se confunda denominaţia cu Biserica. Dacă te uiţi în cartea Faptele Apostolilor vei vedea ca biserica se aduna în case.
Cum de aceasta intalnire are loc in prima zi a Postului mare?
Oare aveti un complex de identitate sau “de autenticitate”?
Sau vreti sa umpleti vidul care va roade cu intalniri omenesti?
Cine este sincer si vrea sa se pocaiasca intru adevar sa participe la Canonul cel mare al Sfantului Andrei Criteanul in prima biserica ortodoxa pe care o intalneste.
Daca rezista la o astfel de slujba va cunoaste pocainta adevarata!
Sa ne vedem in Biserica lui Hristos!
buna ziua,
intalnirea nu a fost programata din cauza unui complex cum eronat banuiti. Astfel de intalnir au loc la Filadelfia din doua in doua saptamani.
Cand am vazut ca vorbiti despre pocainta ma asteptam sa vad ca recomandati in acest sens un verset biblic. Dumneavoastra faceti referire insa la Canonul cel Mare care oricat ar fi el de mare nu poate substitui Sfanta Scriptura.
Dorinta dumneavoastra de a ne vedea in Biserica lui Hristos este una buna. Nu uitati insa ca Biserica lui Hristos nu inseamna o anumita denominatie.
Pavel afirma : “Toti care ati fost botezati pentru Hristos v-ati imbracat cu Hristos.” (Gal.3:27)
david
buna ziua,
nu am sa va dovedeasc cele spuse , daca intalnirile dumneavoastra se pliaza pe randuiala liturgica ortodoxa, asta o voi lasa la constiinta organizatorilor de la toate casele de adunare din Suceava si de unde ori mai fi.
Va intreb doar, unde scrie in Sfanta Scriptura cand se sarbatoresc Invierea Domnului sau Nasterea Mantuitorului(Craciunul) in cursul anului?
Pe ce temei organizati tot felul de intalniri, conferinte, manifestari, etc. in legatura cu aceste mari sarbatori exact in acele zile in care Biserica Ortodoxa le serbeaza? Nu exista nici o legatura?
As vrea un raspuns scripturistic!
Despre a doua chestiune.
daca ati fi lecturat vreodata textul Canonului Mare al Sfantului Andrei Criteanul ati fi observat ca el nu este altceva decat un imn de pocainta intemeiat exclusiv pe Sfanta Scriptura.
Vi-l recomand sa-l lecturati macar pentru frumusetea artistica si culturala(este din secolele VII-VIII-lea), daca nu va foloseste personal pentru curatirea sufletului. (se gaseste pe net).
La a treia chestiune.
Daca Biserica nu inseamna o denominatiune(si cu asta sunt de acord), de ce dumneavoastra nu sunteti adventist, baptist, iehovist,etc. si sunteti penticostal? Sa nu-mi spuneti ca nu conteaza, pentru ca, cata vreme suntem in trup trebuie sa ne manifestam intru-un mod foarte concret(intr-o comunitate reala cu tot ce implica ea).
Cei ce se boteaza se boteaza de niste oameni foarte concreti, intr-un loc foarte concret si nu aiurea.
Ati accepta ca niste frati de-ai dumneavoastra, sa fie botezati de unii care sunt despartiti de comunitatea dumneavoastra?
Sa nu manipulam Scriptura dupa cum ne tuna noua!
buna ziua,
1. suntem creştini şi astfel că avem acelaşi calendar. De exemplu colegii mei de la radio astazi au făcut referire la matinal la Buna Vestire desi nu o sarbatorim intr-un fel anume. Conform mesajului paulin dacă este cineva care ţine o sărbătoare să o ţină pentru Domnul : Romani 14:5. Unul socoteste o zi mai presus decat alta; pentru altul, toate zilele sunt la fel. Fiecare sa fie deplin incredintat in mintea lui.
6. Cine face deosebire intre zile, pentru Domnul o face. Cine nu face deosebire intre zile, pentru Domnul n-o face. Cine mananca, pentru Domnul mananca; pentru ca aduce multumiri lui Dumnezeu. Cine nu mananca, pentru Domnul nu mananca; si aduce si el multumiri lui Dumnezeu.
Noi nu consideram ca exista zile deosebite si zile mai putin deosebite. Fiecare zi este un dar de la Dumnezeu si trebuie tratata ca atare.
2. Iata cateva aspecte care dovedesc fara dubii ca textul Canonului Mare al lui Andrei Criteanul depaseste invatatura Scripturii. Rugaciuea catre oameni nu are in nici un fel acoperire biblica ci dimpotriva.
Cuvioasa Maria Egipteanca este invocata in Canonul cel Mare in stihul: “Cuvioasa Maica Marie, roaga-te lui Dumnezeu pentru noi pacatosii!”. Iar mai tarziu, Biserica a adaugat in Canonul Sfantului Andrei Criteanul si stihul-ru-gaciune adresat chiar lui, autorului: “Cuvioase Parinte Andrei, roaga-te lui Dumnezeu pentru noi pacatosii!”
Rugaciunile din Canonul cel Mare adresate Maicii Domnului si Sfintilor Apostoli arata, in general, legatura dintre pocainta si inviere, dintre vremea Postului si sarbatoarea Pastilor. “Apostoli, cei doisprezece de Dumnezeu alesi, aduceti acum rugaciunea lui Hristos, ca sa trecem toti curgerea postului, savarsind rugaciuni de umilinta si savarsind virtuti cu osardie; ca in acest chip sa ajungem sa vedem invierea cea slavita a lui Hristos Dumnezeu, slava si lauda aducand.”
3. Sunt penticostal pentru ca in aceasta denominatie se crede in Evanghelia deplina. Este locul in care lucrurile se desfasoara precum am inteles si eu din Scripturi. Cred insa ca dincolo de granitele denominationale exista Biserica Universala care pentru noi reprezinta o mare necunoscuta in ceea ce priveste componenta ei. A fi membru intr-o biserica locala nu te face automat candidat pentru cer desi membralitatea este un aspect cat se poate de serios.
1. “Greu iti este sa izbesti cu piciorul in tepusa”.
Calendarul pe care il folositi este calendarul Bisericii Ortodoxe. Unde va convine acceptati traditia Bisericii Ortodoxe unde nu, o injurati!
2. Rugaciunea sfintilor se gaseste cu abundenta in Sf. scriptura. Va dau doar un text: “Mult poate rugaciunea staruitoare a dreptului.” Daca tot aveti impresia ca intelegeti si cunoasteti Sf. Scriptura si textele care nu va convin ar trebui sa le acceptati.
3.Interesant ca Evanghelia deplina o acceptati doar in penticostalism, pt. ca sa fim seriosi nu sunteti biserica – aduceti-va aminte ca pana acum 10-20 de ani va numeati case de adunare, nu biserici.
Tot interesant este ca daca penticostalismul este doar de 200 de ani in afara Romaniei si de 100 de ani in Romania, inseamna ca Evanghelia si harul lui Hristos a fost ascuns 2000 de ai si dintr-o data spre sfarsitul vremurilor a inceput sa devina deplina.
Hristos ne spune altceva.
In pilda neghinei,intai a fost graul,apoi a fost semanata neghina, intai este Biserica Ortodoxa, apoi sectele.
“ziua Domnului nu va sosi pana ce mai intai nu va veni lepadarea de credinta”.
Traim aceste vremuri!
Sa stam bine , sa stam cu frica!
1. nu înjurăm
2. acceptăm toată Scriprtura şi o considerăm de folos d eoarece este inspirată de Dumnezeu
3. penticostalismul in State 1906 iar in Romania 1922. Penticostalismul este în sine o întoarcere la cele ce s-au petrecut la Sărbătoarea Cincizecimii, PENTECOSTE. A nu se confunda denominaţia cu Biserica. Dacă te uiţi în cartea Faptele Apostolilor vei vedea ca biserica se aduna în case.